czwartek, 23 sierpnia 2012

Górale zmodernizowani


Uwielbiam wszystkie ciekawe akcje, które mają miejsce w przestrzeni miasta. To bowiem znak, że miasto żyje, że działają w nim ludzie i komunikują się ze sobą - nie tylko przy pomocy słów. Instalacja hiszpańskich artystów - Nazy del Rosal i Juana Rico (grupa Olliemoon­st), rezydujących w BBa - pod nazwą „Żyj szy­bko, umieraj młodo”, spodobała mi się na tyle, że zrobiłam jej trochę zdjęć i w dodatku wrzuciłam tu. Ktoś mógłby powiedzieć, że kopnął ich niezasłużony honor ;-) Nic z tych rzeczy jednak - instalacja to kilka postaci w tradycyjnych, ludowych strojach. Inspiracja góralszczyzną jest oczywista. Oprócz tego postaci posiadają przeróżne atrybuty naszych czasów, a w zasadzie młodych ludzi naszych czasów. Doprecyzujmy: młodych ludzi naszych czasów, żyjących w mieście i tworzących pewną grupę, subkulturę (to teraz takie niemodne słowo, bo każdy chce być szalenie indywidualny i w życiu nie przyzna się, że w gruncie rzeczy jest jak inni). Osobiście najbardziej podoba mi się góral naklejający wlepkę / robiący graffiti (kto go tam wie, co robi pod ścianą...) i babuszka z radyjkiem na ramieniu ;-) Co powiecie na takie oblicze górali zmodernizowanych? ;-)
***
To tyle w temacie. Więcej o rezydencjach artystycznych Beyond Time w BBa możecie sobie poczytać TU. A tymczasem planuję małe polowanie w najbliższym czasie, więc spodziewajcie się nowych zdjęć stylowych mieszkańców naszego miasta ;-)

2 komentarze:

Miło, że zajrzałaś/eś. Będzie mi bardzo przyjemnie, jak zostawisz komentarz. Oczywiście te chamskie i wulgarne będą usuwane ;-)